Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2007 00:47 - БИОГРАФИЯ
Автор: wozzeck Категория: Музика   
Прочетен: 5889 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 27.06.2008 00:44


Биографични бележки
Wozzeck и Чугра

Във Wozzeck и Чугра участват Димитър Воев, Георги Маринов и Пенчо Попов (Чугра). През 1981 Георги Маринов и Пенчо Попов са студенти по медицина и започват да свирят епизодично с две акустични китари като предимно импровизират или свирят класически пиеси. През 1984 Димитър Воев и Георги Маринов започват да свирят джаз като дует (бас и китара) под името Wozzeck (по операта “Wozzeck” на Албан Берг).

През това време тримата се събират в апартамента на Пенчо Попов, на който постепенно започват да викат Чугра и съвсем спонтанно една вечер записват две импровизирани песни с подръчни инструменти и с касетофона на Чугра. Първата записана песен се казва “Корени бесни ласкаво стенат”. По това време Воев работи като пощальон и текстът на тази песен е написан на празна бланка за телеграма. За съжаление касетката, на която са записани първите песни впоследствие се загубва.

От този момент тримата се събират периодично през няколко месеца и записват “албуми”. Самите албуми са празни касетки, с които разполагат в момента. Когато дадена касетка свърши – завършва и албума. Надписва се името му и се взима друга касетка. По този начин дължината на албумите зависи от размера на наличните касетки. Някой са само с две песни, други - по 90 минути. С времето записите, които започват на шега стават по-сериозни и за отделните албуми се прави някакъв предварителен план, който определя общата тема на парчетата. Понякога някой парчета, които са класически дори се репетират.

Обикновено Георги Маринов свири предимно на китара, Чугра – вокал, китара, пиано, а Воев – вокал и бас,  но много често се разменят, като почти във всяко парче конфигурацията е различна (понякога се разменят и по време на записа на самото парче). Музиката предимно е импровизирана (понякога дори и текста се импровизира в процеса на изпълнение). Всички на шега я наричат “затворена музика”, защото изпълнението е затворено от околния свят за лично ползване и музиката може да бъде оценена само от някой, който активно участва в създаването й. Това, което кара групата да се събира отново и отново и да записва песни, които няма никакво намерение да издава е невероятното чувство за свобода, което всеки един изпитва докато протичат записите, а това е изключително ценно и рядко в развития социализъм. Тази свобода дава възможност в песните да е пълно с  нецензурни и анти-социалистически текстове, което е голяма рядкост по онова време.

Първата запазена касетка е с две парчета и се казва “Песен за Бродуей”. Текстът и на двете парчета е един и същ – различава се само музиката. По това време Пенчо Попов все още не е Чугра, а фигурира в надписите като Пенчо Пейджа.

Първата касетка, която е  под името Wozzeck и Чугра е “В нашия град” от 1985 г. На едната й страна са три инструментални парчета записани от Георги Маринов и Чугра преди към тях да се присъедини Воев, а цялата втора страна е импровизираната пиеса “В нашия град”.

Следва албумът “Когато степният вълк срещна реалността” от 1985 година, в който са събрани отделни парчета записвани последователно при отделни събирания на групата у Чугра. Две от песните са по текст на Херман Хесе от книгата “Степният вълк”.

През 1986 г. Чугра е свидетел по дело за стопанска злоупотреба (така се казва по времето на социализма) и неколкократно е разпитван от следователи. Всички решават да запишат албум посветен на това знаменателно събитие. Самият албум е записан преди да приключи процеса и е пожелание Чугра да бъде “Оправдан”. Албумът се казва “Изправени пред закона” и една от песните е по текст от “Процесът” на Франц Кафка.

През следващата година – 1987 г., Димитър Воев предлага да се запише албум, в който всяко парче да съдържа думите “соня” и “сала”. Никой не знае защо именно “сала”, но “соня” идва със сигурност от Соня Васи. Подготвени са около 6-7 текста с думите “Соня и Сала” като в албума влизат и няколко инструментални песни и пиеси по други текстове (някой импровизирани в момента на изпълнението). Едно от парчетата е по случайно намерен текст на Георги Кирков. Че той е автора се разбира доста след записа на албума.

През Април 1987 г. Георги Маринов и Димитър Воев участват като дует под името Wozzeck на джаз фестивала в гр. Сопот. Успоредно записват няколко инструментални джаз композиции, които заедно с песента “Кралят” са събрани в отделен албум.

От 1988 г. е албумът “Сватба и коледа”. Това е първият албум, който не е записан у Чугра. Записът е направен през м. Септември в читалище в Подуене, където по това време репетират “Нова Генерация”. В някой от парчетата се включва и Кристиян Костов – тогава китарист на “Нова Генерация”. Албумът започва със “Селска соната за два солдата” – обща пиеса на Воев и Георги Маринов, в която предварително са уточнени отделните части, а след това Воев пише текст, а Георги Маринов – музика за бас и китара към текста. При самият запис музиката е репетирана няколко пъти, а текстът се чете от Чугра. Името на албума идва от заглавията на последните парчета от всяка една от страните – “Сватба” (посветена на предстоящата сватба на Георги Маринов) и “Коледа” – композиция на Воев, която след това се изпълнява и от “Нова Генерация” заедно с Чугра.

100% Илич” е записана през Август 1990 г. в апартамента на Воев в “Дружба 2”. След дългата пауза от последния албум, на всички е необходимо малко време да се получи атмосферата от предишните записи. Тук повторно е записано първото парче на групата - “Корени бесни ласкаво стенат”, защото както оригиналния запис, така и текстът са загубени. Част от парчетата в албума са върху неизвестен текст (ода) за Кремиковци. По-интересните парчета от албума са събрани заедно с няколко други парчета записани у Чугра заедно със Славчо Битраков (флейта, вокал) под името “Кучи зъб”.

Последният албум на Wozzeck и Чугра “Бергология” е записан през м. Февруари 1992 г. в професионално студио на “Dilema Music”, което тогава се намира в стадион “Васил Левски”. В “Бергология” са използвани извадки от операта “Wozzeck” на Албан Берг, които са съчетани с четирите парчета от албума. Записите са направени с предварително програмиран drumulator, който определя темпото и формата на парчетата, а останалата музика освен няколкото теми в парчетата е импровизирана. В албума участва и братът на Воев – Симеон, който свири на флигорна.

На 07.05.1992 г. е единствената концертна изява на Wozzeck и Чугра. В зала България те участват с две парчета от “Бергология” в концерт на “Нова Генерация”.

На 05.09.1992  г. Wozzeck и Чугра прекратява съществуването си. В този ден умира Димитър Воев.



Гласувай:
0
0



Следващ постинг

1. анонимен - ДеКуин:..
26.03.2007 00:58
Музика ли е затворената музика ;]

Страхотно начало!
Очаквам още приятни изненади.

Единственото решение - живот...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wozzeck
Категория: Музика
Прочетен: 39288
Постинги: 5
Коментари: 1
Гласове: 51
Архив